Jumaat, 20 Ogos 2010

Bagaimana Merubah Kesedihan Menjadi Ibadah

"Allah tidak akan membebani seseorang kecuali sesuai dengan kemampuannya. Begitu juga kesedihan, Dia tidak akan menimpakannya pada seseorang kecuali seseorang tersebut mampu menghadapinya.

Kesabaran merupakan rangkaian yang tersusun daripada ibadah lain seperti tawakal, rela dengan keputusan Allah dan bersyukur kepada-Nya
Dengan demikian Allah akan menggantikan kesedihan andadengan kebahagian di dunia sebelum kebahagiaan di akhirat kelak. Ini keranan sesiapa yang memenuhi hati nya dengan rela terhadap keputusan dan ketentuan-Nya, maka dia tidak akan pernah mengeluh atas setiap musibah yang menimpanya. Demi Allah, hal ini sebahagian daripada kebahagian. Tidakkah anda perhatikan wajah orang yang beriman? Bukankah wajah mereka selalu tersenyum bahagia meski dilanda bencana."
Dipetik daripada Supaya Gelisah Bernilai Ibadah, Dr. Ibrahim Fiqhy.



Buku ni dibeli time pesta konvo UniMAP. Tak habis bace lagi. Walaupun saye tidak lah selalu berasa gelisah tetapi tertarik dengan tajuk buku ni. Rase nye buku ni sesuai di baca oleh semua orang. Setiap orang akan menerima ujian daripada Allah. Semoga kita tergolong dalam golongan orang yang beriman dan bersabar dengan ujian daripada-Nya. Amin.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengikut