Isnin, 31 Januari 2011

aku hanya insan biasa

dah lame tak post..selame ni busy n tak de idea nak tulis pe...


sekarang ni kat umah...boleh la post sikit2...






teringat sebelum balik hari tu...


aku dan beberape orang rakan makan same2...


ntah cam mane boleh sembang pasal orang susah..


ade la sorang member aku ni ,aku name kan Salman Bhai la (bukan name sebenar),


Salman Bhai ni cakap la pasal rancangan Bersamamu kat TV3 tu.


lebih kurang camni la perbualan kiteorang, ayat tidak la tepat dah telah diubah untuk menapis perkataan yang sensored.






Salman Bhai : eleh, sebenarnye orang dalam bersamamu tu boleh je keje, anak dieorang baya-baya kite je
Suare-suare sumbang : anak-anak ramai nak tanggung kot.
Salman Bhai : tu la, bukan nak buat perancangan keluarge.
Aku : kan bagus anak ramai, boleh ramai kan umat islam, supaya umat islam lebih kuat

Salman Bhai : kalau nak anak ramai pun tunggu la sampai kewangan stable dulu.
Aku : nanti bile dah stable, kalo Allah tak bagi anak kat...(ayat aku dipotong)
Salman Bhai : YE LA KO BETUL, SUME BENDE KO BETUL!!! (dengan nada yang bengang)






aku terpinga-pinga selepas itu,


tak tau nape member aku emo tak pasal,


mungkin gak sebab die budak pandai,tapi aku lawan pendapat die


mungkin gak sebab die bad mood.


mungkin gak sebab die dah lame bengang dengan aku.


ape-ape pun sebab nye tak penting,


yang penting sebenarnya ape yang aku dapat pelajari dari perbualan hari tu






1st kite mesti belajar terima pendapat orang lain


2nd kite mesti sabar, orang sabar ialah orang yang hebat


3rd layan orang baik, jangan tinggi kan suara, nanti orang tak hormat


and lastly kalo kite tak nak tolong orang susah pun tak perlu la kutuk-kutuk,


kite tak tau ape masalah dieorang.
Adil ke kalo kite mengata orang yang tak bernasib baik macam kita.
bayangkan la kalo orang yang mengata tu hidup dalam kesusahan sejak kecil, ape yang die akan kata?

aku bersyukur aku membesar cukup makan walaupun tidak lah mewah.
aku bersyukur walaupun aku banyak kelemahan.
aku bukan lah sempurna.




gambar sekadar hiasan...tak de kaitan






percaya atau tak, sebenar nya sebelum ni Salman Bhai tu penah cakap kat aku kalo die nak tegur orang, die akan cakap depan-depan dan guna kan bahasa yang lembut.


die cakap aku dengan member-member aku yang lain suke kutuk-kutuk belakang.






hai... ludah ke langit terkena muka sendiri...




3 ulasan:

  1. salam..

    kita semua insan biasa..yg serba kekurangan...

    BalasPadam
  2. ehem bro... wa mcm ter cam la perbualan diatas... hahahaha.. wa tau wa tau... hahahha..:) smile smile smile:) mcm la bru festime dgn org2 begini... hahahaha

    BalasPadam
  3. haha...kalo tau diam2 ar...
    shhhh...

    BalasPadam

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengikut