Sabtu, 28 Mei 2011

Bagaimana Barcelona kalahkan Manchester United

Barcelona 3
Rodriguez (27), Messi (54), Villa (69)
Man Utd 1
Rooney (34)

Manchester United telah ditewas kan oleh Barcelona di Wembley. Messi telah dipilih sebagai man of the match. Tahniah kepada Barca.

Bagi aku match kali ni agak bosan. Memang Barca hebat. Mungkin ada yang kata tak ada team yang boleh kalah kan Barca. Aku pun tak tau la betul ke tak sebab Man Utd main final tadi tak semangat langsung. Awal-awal permainan je semangat. Walaupun ade satu masa tu barcelona je yang control ball, tapi time tu Man Utd defend dengan agak bagus. Akhir 1st half hingga la habis permainan Man Utd main dengan tak semangat. Macam tak nak main. Sama macam final 2 tahun dulu.





Asal final je tak best. haha... ni pendapat aku la. Biasa nya mesti 1 team je yang dominate game. Tak de yang sengit. Tapi aku suka kalau macam final 2005 dulu. AC Milan lawan Liverpool. Liverpool boleh buat comeback dari ketinggalan 3-0. Itu baru akan dikenang oleh peminat-peminat bola.

Barcelona sekarang ni amat disanjung oleh pembenci-pembenci Manchester United, tak kire la fan liverpool ke, fan chelsea ke, fan felda united ke. Macam mana Barcelona main sampai hebat sangat? Ade member aku kate

"Barcelona sebenarnye bukan main bola, tapi dieorang main futsal".
Aku rase betul jugak tu. Walaupun orang kate Barca main power ke, main hebat gile le tapi aku tak minat gaya permainan dieorang. Tapi boleh dipuji la kerajinan dieorang. Itu la taktik Barca sebenarnye. Hantaran pendek dan rajin kejar bola, formasi majoriti game adalah same. Terpulang la kan pade korang kalau korang nak minat atau nak benci kelab mane-mane. Ade aku kesah?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pengikut